edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2014. január 27. 23:33 - ERYCK

Út a gyógyuláshoz 3

offline.jpg

Sziasztok, a mai blogbejegyzéssel szeretném jelezni, hogy bár a bloggal nem foglalkoztam túlságosan sokat, de azért még edzettem. Hogy miért nem adtam le a jelentést a progressziómról. Ennek meg volt az oka. Ugyanis úgy nagyjából 3 napot net nélkül voltam. Miután megerősödött a szignál már volt netem, de úgy gondoltam nem baj, ha az ember nincs non-stop neten. Így hát "netmentes" napjaimat éltem. Túléltem, sőt, mi több jól éreztem magam. Amint említettem, azért edzettem, ráadásul otthon voltam, ott ahol FBT (Full Body Training) végig lehetett csinálni. Ennek azért örültem, mert végre nem csak fekvőt, hanem felülést, guggolást, ill. húzódzkodást is csinálhattam. Az FBT edzésen azért látható és érezhető volt, hogy  már jó ideje kimaradt az alsó végtagok (lábak) edzése. Ugyanis a 10 guggolásnál már éreztem a térdem. Azelőtt simán 10 guggolás felett szoktam végezni 15- 20. Csúcsformámban a guggolási rekordom 30 ismétlés volt. A húzódzkodással is hasonló a helyzet. Most csak 2 huzit vállaltam be, volt már ennél sokkal jobb is. Csúcsformámban a stabil lassú 10 húzódzkodásom volt. a hídról nem tudok beszámolni, mert az nem csináltam. Most jön a jó hír. Természetesen csináltam fekvőtámaszokat is. Picit félve kezdtem el a teljes fekvőtámaszt. „Nem hinném, hogy ez menni fog, mivel eddig csak a Wall pushupot csináltam”. Igen én ezt tényleg kimondtam, de jól tettem, hogy nehezítettem magamnak. Megdöbbenésemre több mint 10 ismétlés sikerült. A klasszikus jól ismert fekvőtámasz csúcsformámban is   "csak" 15 ismétlés volt. Szóval a jelenlegi eredményem fekvőtámaszozás terén nem rossz. "szerintem" Tehát a legutóbbi edzésem összegzése: Hasznos volt rájöttem mit kell majd még jobban fejlesztenem, mindenféle képen a gyakorlatok lassabb folytonosabb kivitelezésén. De miért is írtam a "majd" szócskát? Mert még úgy nagyjából 1 hónapig nem lesz meg a lehetőségem a FBT csinálni, addig marad a "csökkentett üzen mód" Aki többet akar erről tudni, vagy csak képbe szeretne kerülni annak javaslom hogy, olvassa el a "A hely szűke" cikket.http://ef-workout.blog.hu/2013/11/05/a_hely_szuke 4.jpg Továbbá szeretnél egy pár szót szólni a tornázás érteméről. Ugyanis minden "Vastesó" ill. "Acélbika" testvéremnek biztos meg van a célja, amiért edzeni kezdett. Ha az ember kitartó,előbb-utóbb rájön, hogy az erőt, amit az edzések során megszerzett, reális szituációban használni tudja. Pici példa: az építőiparban nehéz munkát végző emberek észrevehetik, hogy egy idő után nem olyan megterhelő a zsákok cipelése. Nem vagyok biztos abban, hogy az, amit ezzel szeretem volna mondani érthető. Így hát elmondom, ill. leírom a saját szemszögömből.hm.JPG
Erősnek lenni jó, és nagyon fontos, pláne ha az ember kerekes székes. Minden kerekszékes Ukrajnától Brazíliáig egyet akar önállósodni. Lényegtelen hogy hol van az az illető. Ha megkérdeznétek tőle, mit is szeretne igazán, ezt válaszolná: Önállóságot. Én szerencsésnek mondhatom magam, mert egyre gyakrabban bízhatom magam az erős kezeimre. Igaz hogy nincs két egyforma mozgássérült De általánosságban kijelenthető, hogy a kerekes székes embereknek számára elengedhetetlen fontossággal bírnak az erős kezek. Ezt most nem csak az "A pontból B pontba jutás " alapgondolata miatt írtam. Nyilván sokaknak ez jut eszébe először. Sokkal több oka van annak miért is olyan fontos az erős kéz. Mert ami "normál"ember számára alap, az "másoknak" igen is kihívás és nem mindig egyszerű. Személyes mumusom a Teás pohár. Ugyanis vagy úgy hogy, esetleg nekem kell áthelyeznem a teás poharat, az asztalról mondjuk csak simán a tálcára. Ugye milyen egyszerűnek hangzik?  Nekem viszont nem az, mert mindig egy pici tea kilöttyen főleg kiskoromban fordult ez elő, de azért itt-ott most is. Furcsa kimondani il., leírni, hogy még arra a pici távolságra is ,(míg a pohár eljut az asztalról a tárcára) koncentrálnom kell….Vagy tálán itt egy jobb példa: régebben nem tudtam koccintani valakivel  anélkül, hogy ne a poharát nézném, és azt mormognám magamban, hogy „Jaj csak most ne löttyentsem ki”. Azáltal hogy a poharat néztem, nem nézhettem az illető szemébe. Mindannyian tudjuk hogy ha valakivel koccintunk, az illető személy szemébe kell nézni, úgy illő. A kézremegés ilyen alkalmaknál is már egyre ritkább. Már úgy koccintok, ahogy az illik. Igen, mondhatjátok, hogy ezek a dolgok banálisak. De egy kerekes székes életében még az ilyem kis dolgoknak is fontos szerepük van a biztonsági érzet kialakításánál. Mostantól nemcsak edzésekről fogok írni. Meg szeretném nektek mutatni milyen egy kerekes székes élete.
Hátrányokkal, gátlásokkal. Természetesen leírom a pozitívumokat is, abból nincs sok, humoros storykat. Mert jó, ha az ember tud magán nevetni… ez a cikksorozatom a "hátsó kerék meghajtás"nevet kapja majd… Miért indítom el? Hogy jobban értékeljétek a saját életetek.   
 

http://ef-workout.blog.hu/2013/11/05/a_hely_szuke

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr285785518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása