edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2015. február 10. 10:52 - ERYCK

Lehull a lepel

lehull_a_lepel.jpg

 

A mai visszatérő cikkemben feltárom azt a titkot (ami nem is titok), hogy mit csinálok. Merthogy ez sem calisthenics, sem súlyzós edzés. A régebbi olvasók biztosan tudják, hogy nagyon sérülékeny vagyok. Főleg az ízületeim nem akarnak velem "együttműködni". És mivel meguntam azt, hogy a sérülések miatt szinte mindig 3-4 hónapokat kihagyok (és ezáltal nyilván nem fejlődök), változtatok. Átálltam a körző-nyújtó módszerre.

Tulajdonképpen mi is ez? Vegyünk alapul egy klasszikus bemelegítést. Amit szerintem mindenki ismer, de azért a biztonság kedvéért vegyük át. Nyak, vállak, könyökök, csuklók, csípők, térdek, bokák átmozgatása mindkét irányba. Általánosságban 10-15-től 20-25 ismétlésig ajánlott.

Nyújtani nyilván az edzések végén ajánlott

Körző-nyújtó módszer

Ugyanazokat a mozdulatokat csinálom végig, azzal a különbséggel, hogy nem számolom, hogy éppenséggel hányadik körzésnél tartok. Egy bizonyos idő után ellazulnak az ízületek, főleg a vállak.(Saját tapasztalat). Ennél a pontnál ki szeretném hangsúlyozni, hogy szinte kár magunkban számolgatni, helyette inkább csak "érezni kell". Persze, tudom, hogy ez most nagyon furcsán hangzott, de máshogy nem tudom elmagyarázni.

Nem állítom azt, hogy ez a "módszer" csoda, és azt sem hogy teljesen jól vagyok, és nem fáj semmim. De azt viszont IGEN, hogy szépen lassan lazulnak le az ízületeim.

Tény, hogy ezzel a módszerrel nem a fizikai erőnlét van fejlesztve, sokkal inkább a mobilitás. 2 naponta, de akár naponta is lehet ezt csinálni, lényeg, hogy nyugodtan. Meleg szívvel ajánlom azoknak az olvasóknak, akiknek olykor-olykor fájnak az ízületeik.

DE NEM VAGYOK SEM ORVOS SEM EDZŐ. EZ A CIKK IS A SAJÁT TAPASZTALATOK ALAPJÁN IRÓDOTT!

Mivel személy szerint lényegesen jobban érzem magam, úgy gondoltam, kell egy kis plusz. Ezért 1 hete bővítettem az edzésemet súlyzós edzéssel is.

Mobilitás fejlesztés majdnem mindennapos. Súlyzós pedig csak heti 1x Tudom, hogy vicces de csak 2-4 kg-mal. De én úgy vagyok ezzel, hogy fő a biztonság.

U. Sz.: Mondtam én, hogy nem lesz komplikált. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr487157703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása