edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2016. január 29. 11:43 - ERYCK

Alapozás

alapozas.jpg



Intró:

Már korábban is ígértem, hogy az alapozásról, az alapgyakorlatokról, és a pihenésről fogok írni.
Sajnos közbejött egy baleset. A laptopomba víz került, tönkre ment a billentyűzet. Véletlen volt.
A víz nem barátja az elektronikának. Ez a múlt héten történt. Azt gondoltam, hogy egy kis időre fel kell majd függeszteni a cikkírást. Hétfőn elmeséltem a történetet egy barátomnak. Aki meg is kérdezte, hogy mi lesz a cikkel, amit ígértem. Írtam, hogy nem tudom, majd még meglátom. Finoman rávilágított a tényre, hogy a régi laptopon is lehetne cikket írni, végül is igaz.
............................................................................................................

Miért is döntöttem úgy, hogy alapozásról írok?
Nem unalmas-e már a téma?
Van-e még haszna?

Ezeket a kérdéseket tettem fel magamnak e cikk szerkesztésénél, és úgy vélem ezek fontos támpontok voltak.

Miért is döntöttem úgy, hogy alapozásról írok?

2015.december 16-án elindult a közös munka Rebecával, elküldtem a hölgynek egy alap edzésprogramot. Így nézett ki:

6 Guggolás
6 Falfekvő/Térdfekvő
6 Ausztráliai húzódzkodás
6 Has-prés
Valamint az, ha nehéznek találná, nyugodtan felezze meg 3-3 ismétléssel.

Ünnepek alatt bele is kezdett.

Valahogy úgy január elején megkérdeztem tőle, hogy áll az edzésekkel.
Azt válaszolta, hogy túlerőltette a vállait.
Magától értetődő volt, hogy megkérdeztem, mi történt.

Azt mondta, hogy az általam ”előírt” tervet, napi 2x, heti 5x csinálta.
Abban a momentumban írtam, hogy nagyon óvatosan kell rászoktatni a szervezetet, valamint, hogy a napi 1 edzés heti 3 alkalommal a legideálisabb rendszer, vagy módszer arra, hogy szoktassuk magunkat az edzésre. Itt szeretném megjegyezni azt, hogy tudom mi a motivációd. Ezt is átbeszéltük.
Azt is tudom, hogy el fogod olvasni ezt a cikket...

Mióta ez a beszélgetés lezajlott, Rebeca is változott. Nem beszélhetünk túlpörgésről.
Saját bevallása szerint is jobban érzi magát.

Ez volt a fő ok, hogy az alapozást válasszam témának

A ”kliensre” mindig oda kell figyelni.

ldb.jpg


Alapok

Alapok nélkül nem épül fel semmi. Ha pl. egy házat akarunk felépíteni.
Mire lesz szükségünk?

Egy jól megrajzolt alaprajzra, valamint egy jól kiásott alapra.

Az edzéssel ugyanez van. Csak itt az ”alaprajz” az edzésterv, és az ”alap kiásásához szükséges kellékek” a gyakorlatok.
Saját testsúlyos edzések esetében ezek változatlanul a következőek:

Fekvőtámasz
Guggolás
Lábemelés
Húzódzkodás
Híd

és ezen gyakorlatok könnyített változatai.

Meglátásom szerint egy kezdőnek, vagy egy újrakezdőnek sérülés után a 6 ismétlés jó alapot nyújthat.

Véleményem szerint a saját testsúlyos edzés a kontrollált mozdulatról szól, ezért nem érdemes ütemből dolgozni, bár tudom, hogy egy kezdő hajlamos lehet arra, hogy ütemből, vagy lendületből végezze a gyakorlatokat, az erőhiány miatt. Nem, nem azt mondom, hogy a lendület rossz, sőt a későbbiekben nyugodtan lehet váltogatni a lendületes és a kontrollált mozdulatokat, ez egy jó játék.
Csak azt mondom, hogy egy full kezdő a kontrollálásra koncentráljon.

Természetesen nem kell elfogadni, megfogadni a tanácsokat.
Mindenki úgyis a saját kárán tanul.

Nem vagyok edző, minden, amit tudok a saját bukásaim tanítatták meg velem
6 év nagy idő mely során megtapasztaltam azt, hogy igenis alapozni kell.
Még akkor is alapoztam mikor már ”haladóbb” voltam (egykezes huzi, fekvő, guggolást) csináltam, akkor is csak az edzés végén, mert mindig az alapokkal kezdtem. Ha maradt erőm akkor próbáltam a komolyabb elemeket.

Nos akkor egyszerre válaszolnék a fennmaradt kérdésekre.

Nem unalmas már a téma?

Van még haszna?

Nos, ez nem lehet megunni, és hogy van-e haszna, addig, amíg lesznek kezdők, vagy újrakezdők, ennek is lesz haszna.

Mindig lesznek kezdők ergó ismételgetni kell.

Alapok alapok alapok.....

De ne feledjünk el pihenni is. Az edzés minden esetben megterhelést jelent a szervezet számára. Regeneráció, feltöltődés.
Ez a szervezet felkészülése a következő menetre.

Adjuk meg a teret magunknak.

Remélem sikerült érthetően papírra vetni gondolataim.
Sok sikert az edzésekhez!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr938329412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása