edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2014. december 18. 12:13 - ERYCK

Évzáró 2014

ev14.jpg

Igen, tudom, hogy még csak december 18-adika van, és még ráérnék az évösszefoglalóval. De annyi minden történt, hogy jobbnak látom most megírni. Ha elöljáróban össze akarnám foglalni a 2014-es évet, akár elismételhetném egy barátom telibe találó idézetét:

„Egyszer fent, sokszor lent.”
Kovács Zsigmond

Ki ő? Ki fog derülni.

Ám előbb hadd essen pár szó az év eseményéről, a Fegyencedzés találkozó 2-ről. Jó buli volt? IGEEEEEEEEN. Számomra igencsak meghatározó élmény volt. Köszönöm a szervezőknek a meghívást!
Nem akármilyen élményben volt részem, hisz végre találkozhattam Tacsi Tímeával, valamint a nagy példaképemmel, Valkovszki Attilával. Attiláról született is egy cikk, melyből kiderül, miért is tartom őt oly nagyra. A fegyencedzés találkozón nagyon sok érdekes emberrel találkoztam. De jó volt ott látni Szabó Ernőt is. Ernő bá’val már volt szerencsém korábban is találkozni a Fegyencedzés találkozó I.-en.
Ernő bá’ a példa, hogy a kor csak egy szám, hisz tavaly konkrét fekvőtámasz versenyt nyert. Azért ez nem volt kis teljesítmény pláne 61 évesen. És hát igen, mit is mondjak az idei találkozón sem volt gyengébb. Összességében nagyon jó volt a második csapás. :)
A második csapásról születettek beszámolók is. Linkek a cikk alján.
Viszont egy dolog van, amiért az első találkozó jobban tetszet, ez az, hogy kevesebben voltunk és volt idő/hely beszélgetni. De egyáltalán nem szeretném kritizálni a szervezőket, hisz míg az első találkozón 55-en voltunk, az idein már 169, ugyanott, ugyanazon a helyen. Így hát természetes hogy egy picit kapkodós lett.

A találkozó után jött a fekete leves. Szinte folyamatosan jöttek a sérülések. Vagy a befeszülés miatt, vagy izomhúzódás, vállfájdalom stb. Ebben az időszakban szinte akármit is csináltam, rosszul jöttem ki belőle. Gondolom ez érezhető is volt a cikkeken. Ugyanis az, hogy nem tudtam úgy edzeni, ahogy szerettem volna, picit meg is bélyegzett. Nem volt szinte semmihez sem hangulatom. Efféle gondolataim voltak: „Akkor ennek mi értelme van, ha fáj, ha húzódik. 2 hónapot edzek, 4-et meg kényszerpihenőn vagyok” stb.
Igen bevallom, ebben az időszakban feladtam. Igen az az ember is, aki maga mondogatja, hogy ne adjuk fel, nyomni kell, még az is elfárad, és lélekben feladja. Emlékeim szerint talán egy hónap volt ez a „Minek csináljam, nincs értelme időszak ” egy hónap után már kezdtek hiányozni az edzések. Nem bírtam tétlenül ülni, nem akartam sérülést, de nem akartam tovább tunyulni. Így hát újra elkezdtem a Power Building-es videó alapján edzeni.


Úgy rémlik, hogy ez után kezdődött egy kisseb javulás. Még ha nem is edzettem úgy, mint régen, de legalább már nem lustultam. Ez után valahogy kapcsolatba kerültem Tacsi Marikával-(Timi anyukájával). Elkezdtünk beszélgetni, minő meglepő edzésekről, úgy alakult, hogy sikerült megszerettetnem az edzéseket vele is. Több információ Tacsi Marika történetéről a link részben.

Ebben az időszakban, ha nem is felfelé ívelt a teljesítménygörbém, legalább nem gyengültem (fizikailag) + a tudat, hogy valaki (miattam is) kezdett el edzeni lelkileg nagyon energizálóan hatott.

Ám ez után megint jött egy sérüléshullám. Miután le kellett állnom (már megint) Ez újra eléggé de-motiválóan hatott. Egyszerűen már nem tudtam, hogy mi a jó, a súlyzós edzés, vagy a calisthenics, egyik sem ment. Aztán a calisthenicsvalamivel jobb döntésnek bizonyult, részeredményeim jobbak voltak, de ettől függetlenül fájtak a kezek. A kis sikeren felbuzdulva írtam is egy cikket melyben azt állítom, hogy funkcionális erőnlétet csak és kizárólag a calisthenics-szel lehet elérni. DE EZ NEM EGY VALÓS ÁLLÍTÁS. Csak a pillanatnyi sikerélmény hozta ki belőlem. Ezúton is elnézést kérek a gyúrósoktól. Természetesen lehet erőnlétet fejleszteni súlyokkal. Tévedtem, azért szoktam azt mondani, hogy én nem vagyok edző és csak a tapasztalataim alapján tanácsolok valamit. Mostani meglátásom szerint az a legjobb, ha ez is és az is be van építve az edzésbe. És állandóan keresem a nekem legjobban testhezálló edzésstílust. Jelen pillanatban is új dolgot próbálok nem súlyzós nem calisthenics-es. Csak egy sima átmozgatós/nyújtós módszer.

Életem egyik jó, ha nem a legjobb döntése voltaz, amikor belevágtam a blogírásba. A nehéz hónapokban az olvasók tartották bennem a lelket. Igen ez most teátrálisan hangozhat, de így van.
Talán a legjobban Kovács Zsigmond miatt éreztem azt, hogy ezt egyszerűen
csinálni kell, bármilyen rossz is a helyzet, írni kell.

Régebben hoztam egy döntést, hogy leggyakoribb olvasóimat ismerősnek jelölöm, így tettem Zsigmond esetében is. Kiderült, hogy nagyon szeret edzeni, viszont sajnos ő is nagyon szerencsétlen sérülések terén. Már-már kínzó hátfájással küszködik. Itt szeretném gyorsan hozzátenni, hogy itt egy régebbi sérülésről van szó. Műtét vár rá. De azt mondja, hogy mindenféleképpen edzeni akar. A beszélgetéseink során abszolút érezhető az, hogy márpedig ő edzeni fog. Na, most, amikor egy ilyen ember mondja azt, hogy történjen velem bármi is, akkor is írjam le, mert őt én motiválom. Meg hogy írjak minél több cikket, hogy legyen mit olvasgatnia a kórházban. Ez valami fantasztikus érzés. Ilyenkor jön rá az ember, hogy a cikkezésnek igenis van értelme.
Ez egy pici részlet a fb beszélgetésből:

Zsiga

A sikerhez vezető út néha baromi kacskaringós.

Én

Én nem az utat nézem, hanem a sávokat, hiszen én nem gyalogolok, hanem gurulok...tolószék.

Zsiga

És mégis jobban gurulsz, mint ahogy más szalad!

Én

Alapfelszereltség a Nitroglicerin! De a zsaruknak ne szólj, így is majdnem lecsíptek illegális gyorsulásnál………….

Megpróbálunk mindent a humoros oldalról nézni.

Hát ennyi lett volna az év összefoglalása. Kicsit hosszú, kicsit zavaros, de ilyen volt ez az év. Kicsit hosszú, kicsit zavaros.

Jelen pillanatban nagyon jól érzem magam (lelkileg), van egy tervem 2015-re és még véghez is vihető.

Linkek:

http://ef-workout.blog.hu/2014/01/08/mindennapi_hosok_733

http://ef-workout.blog.hu/2014/05/20/2_orszagos_fegyencedzes_nagytalalkozo-_beszamolo_part_1_programok

http://ef-workout.blog.hu/2014/05/29/2_orszagos_fegyencedzes_nagytalalkozo-_beszamolo_part_2_nagy_talalkozasok-hidegrazos_pillanatok

http://ef-workout.blog.hu/2014/06/09/magyar_csajok-nem_csak_gyonyoruek_erosek_is

http://ef-workout.blog.hu/2014/10/29/tacsi_imrene_marika_sikersstorry

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr16994513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása