edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2016. február 03. 13:37 - ERYCK

Kritika

kritika.jpg



A mai cikkben a kritikáról lesz szó. Tudom, hogy kényes téma és hogy nehezen emészthető az emberek számára. Épp ezért gondoltam, hogy írok egy különálló cikket. Max. ha nem tetszik lekritizáljátok.

Miért is olyan kényes, vagy ingert keltő ez?
Senkinek sem tetszik az, amikor lemondják a munkáját.
Ez az edzéssel is így van.

Amit te felépítettél, azt más ne szólja meg, csak dícsérje. Mert akkor dagad az önbizalom.
Nincs mese, hófehérke meghalt. Legbelül mindannyian ilyenek vagyunk.
Elismerésre, dícséretre vágyunk.
A kritikával sokszor nem is foglalkozunk, pedig kéne.

A kritika elfogadása és megfogadása figyelmesebbé tesz minket.

Még itt az elején szeretném tisztázni, hogy kritika és kritika között van különbség.
Valamint az, hogy ha valakinek azt mondjuk hogy „fú ez de rossz, mi az istent csinálsz, hagyd már ezt abba, nevetséges vagy“ meg az efféle véleménykinyilvánítások nem minősülnek kritikának. Ezek csak hátráltatás céljából íródhatnak, és nagyon sanszos, hogy a frusztráltság, vagy az irígység az indítójuk.

A kritika az, amikor ehhez hasonlókat olvasunk:

Nem jó a fekvőtámasz MERT a derék be van esve, próbáld befeszíteni a hasfalad.

Az sem mindegy hogy ki írja, mondja a dolgokat.
De egy idő után, ki lehet szűrni a hozzáértő embereket, és a hasznos infókat.
Aztán az, hogy meg fogadjuk-e őket, az már csak rajtunk múlik.

Én is kaptam a napokban kritikát, és kimondottan örültem neki, hogy szépen leírta a személy, hogy milyen apróságokon kell javítani.
Fontos volt az is, hogy miközben a negatív dolgokról írt, biztatott is.

Ki is próbáltam, és valóban stabilabbnak éreztem magam az edzésen.

A kritika abban is segíthet, hogy ne szálljunk el magunktól, segít szerénynek és figyelmesnek maradni.

Az imént írtam, hogy a legutóbbi kritikát megfogadtam, és hogy stabilabbnak éreztem magam, mert figyeltem a legapróbb részletekre is.

Nem tudom, hogy a mai cikk mennyire volt érthető vagy fogyasztható.

Azt akartam üzenni, hogy a kritika hasznunkra válhat.
Csak ki kell szűrni a jó kritikát és nem egyből bepöccenni. Ez nem egyszerű. De ha van egy kis sütnivalónk, menni fog


Jó edzést mindenkinek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr198356884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása