edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2014. október 16. 14:58 - ERYCK

Folyadékpótlás

Front image_drinking-water.jpg

Bizonyára azt mindenki tudja, hogy sokat kell inni, meg hogy a folyadékpótlás nagyon fontos. Tele van, ezzel a Tv- szinte minden napra jut, egy műsor melyben ezt szajkózzák. Akkor mi a baj? Kérdem én. Miért olyan gyakori, hogy nem elegendő a folyadékbevitelünk? Igazából két kifogásfajta létezik. De ezt majd később kifejtem. Előtte tisztázzuk is gyorsan mi is az alap, hogy mennyit kéne inunk. Átlagosan 2,5-3 liter folyadék fogyasztása ajánlott naponta. Ez lehet víz, tea frissen facsart gyümölcslé. De semmiféle képen cukros üdítő. Ez így eddig ok. A 2,5 -3 liter nem tűnik egy megoldhatatlan feladatnak. Ám sajnos sokak számára az.

Kifogás 1:

Van olyan, aki a munkahelye miatt nem iszik eleget, mert mondjuk nem akar félóránkét futkosni az illemhelyre.

Kifogás 2:

Vannak olyanok, akik erre mármint a folyadékbevitelre egyszerűen nem figyelnek oda, vagy a napi hajtás miatt, vagy a saját nemtörődömség miatt.
Ám ez veszélyes lehet.

Ezt onnan tudom, hogy én is ezzel a problémával küzdök. Nálam hiába van kiöntve az innivaló, egyszerűen nem ittam. Ebből aztán később problémáim is lettek. Sima influenzával kezdődött. Doki vérvételt rendelt el nálam. de szinte alig csepegett a vérem jó sok idő telt el, amíg végre megdelelő mennyiségű vért tudott lecsapolni. Nos, az eredmény nem is lehetett más csak rossz. A vizelet-vizsgálat is acetont mutatott ki. Így antibiotikumos kezelést kaptam és természetesen nagyon sokat kellett innom. Ez a kis történet kiskoromban történ, ám az ivással, mint olyannal most is baj van.

Én igazából azért nem iszom, hogy ne keljen más segítségét kérnem ha hív a természet. Igen ez furcsának, és idegennek hangozhat. De ez is egy hátrány, ha az ember mozgássérült…. kegyetlen dolog az, amikor a legalapvetőbb funkciókat nem tudod magad elvégezni. Jó, ha otthon vagyok ez nem jelent gondot. De pl. ezért utáltam suliba járni is. Más környezet.

A másik ok, amiért nem igazán iszom, az már sokkal inkább az én hipochonderségemről szól. Ha nekem 2 órán belül 2 x kell meglátogatnom az illemhelyet akkor én már azt, hiszem, hogy valami egészségügyi problémám van.
Ez egy hülyeség. Teljesen normális az, hogy minél többet fog inni az ember annál inkább fogja őt hívni a természet. Ez a második ok szerintem kilőve mert ezen jelen pillanatban is nevetek. A Hipochonderséget csak úgy lehet legyőzni, ha saját magamon mosolyok. És annyit mondok magamra hogy „Te nem hipo vagy hanem hülye ” Ilyenkor mindig kinevetem magam. Nem baj hogy az ember tud, magán nevetni.

Sokkal inkább frusztrál az ha mást kell megkérnem hogy segítsen az illemhelyen. Hiába családtag… ez akkor is húzós.
Igazából nem tudom megmagyarázni, hogy, ez miért van így. De próbálok ezen is változtatni, bár nem egyszerű. De ez csak az érzi át, aki kerekes székbe kényszerül.

Illene már egy pár sort írni edzés szempontból is. Nyilván edzések során folyadékot veszítőnk, és ezt pótolni kell.
Inni kell edzés előtt, hogy legyen mit izzadni, közben hogy fenntartsuk a vízháztartásunkat, s utána hogy hamarébb regenerálódjunk.

Elnézést szeretnék kérni mindazoktól, akik csalódtak bennem, mert ez inkább rólam és a "nyűgeimről" szólt, sem mint az edzésről.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr126798649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása