edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2013. november 14. 16:18 - ERYCK

A táplálkozás rabságában, avagy milyen könnyű belebetegedni abba, hogy mikor mit egyél…

Kezdjük is az elején. Bár aki a kezdetektől olvassa a blogot az tudja, de nem árt ha újra megemlítem hogy nem voltam mindig Calisthenics párti. Régebben Vastesó voltam, gyúrós bodybuilderke hih, most már csak mosolygok ezen… A  sikeres testépítés  elhanyagolhatatlan kulcsa a táplálkozás. Ezt azért gondolom, mindenki tudja. Mik a szabályok: csirke hús rizs, hal rizs, tojás, minimum cukor minimum zsír. Diéta testsúlykontrol. Ugye ismerős a téma?zffi.jpg
Na most én nem azt mondom hogy ezek rossz dolgok. Szerintem akkor van baj amikor már az ember kínosan ügyel arra mikor, mit, menyit eszik, mint ahogy esetemben történt. Nagyon hullámzó időszakaim voltak volt hogy kizabáltam a hűtőt s volt olyan is h alig ettem valamit, a legrosszabb az volt hogy ez a kínos odafigyelést még a súlyzós edzés elhagyása után sem tudtam levetkőzni. Hiába váltottam edzésfilozófiát, valahogy ez a táplálkozás zavar megmaradt. Sőt tovább fajult, olvastam valahol a  neten, hogy a sót abszolút mellőzni kel. Meg hogy a teát sem szabad inni, mert az milyen káros meg ilyenek. A kis tudatlan fejemmel én ezt elhittem: nem ittam se teát se üdítőt (üdítőket ma sem iszom vagy csak nagyritkán és ennek azért örülök) ugyebár vagy zabáltam, vagy koplaltam nagyon durván. Nos, ennek meg is lett az eredménye: Ingerült Feszült Ideges Fáradékony voltam, mint később kiderült hormon hiányom is volt.Tee1.jpg Itt jön képbe a tea ugyanis a tea biztosítja egy fontos hormon adagolását. NEM ez nem a Tesztoszteron, hanem a DOPAMIN. Bár bevallom őszintén én eleinte a tesztoszteron szint csökkenésére gyanakodtam, de a tesztoszteron az alapból termelődik és kiegyenlítődik az optimális szintre az emberi szervezetben. Nem úgy a Dopamin igaz, hogy ez a hormon is termelődik, de sokkal lassabban. Ezért van szükség a Dopamin utántöltésre.
Természetes forrásból a leghatásosabb. De honnan szerzed be a dopamint? Ételek italok: Mint mára többször is említett tea tejtermékek joghurtok, zöldségek gyümölcsök főleg a banán. Használhatsz kiegészítés képen C és E vitaminokat is, mert dopaminpótló hatásuk is van. A lényeg hogy ne pánikolj be úgy, ahogy azt én tettem. Ahogy feljebb azt már említettem fáradtsággal kezdődött ingerültséggel nyűgös voltam állandóan az járt a fejemben: Te jó isten hormon problémáim vannak,mi történik velem. Ezután úgy döntöttem es felhagyok a diétával. Megpróbálok normálisan táplálkozni, ahogy régen. Hogy ez mit takar? Akkor eszek, amikor pl. kész az ebéd nem várom meg, míg korogni kezd a gyomrom (azelőtt csak így volt). Mennyit? Hát sokat. Nem koplalok. Mit? Ami az asztalra kerül,l én azt megeszem nem számit hogy tészta, kenyér vagy valami édesség (szénhidrát cukor) mert az is kell a szervezetnek. Mindenevő lettem, de nekem így jó. Azért arra a mai napig odafigyelek h a teát cukor nélkül fogyasztjam mert úgy jobban kijön a tea alap íze. De a súlyom úgy konkrét nem izgat mivel rendszeres testmozgás mellett az ember nem olyan hízékony. Meg ha fel is megy 1,2 kg az kit nyom?Én jól érzem magam, és hát az egésznek a célja, hogy jobb erősebb és magabiztosabb legyek.
Lényeg hogy edzek és a plusz kg hamarabb változhat át izomtömeggé. Ami azért nem elhanyagolható tény. Összegzés: Nem kell annyira halál komolyan venni azt a diétát. Koplalni meg aztán pláne. Táplálkozzatok normálisan nem kel rágörcsölni akkor egyetek, amikkor éhesek vagytok, annyit amennyi nektek pont elég. Ne kínozzatok a szervezeteteket, mert eldurvulhat. imagesCAU1D7FH.jpgVégén azért egy szabály: a FastFoodos szennyet hasznosabb elkerülni, Nem mondom azt, hogy sose egyetek Gyrost vagy Hambit, (1 évbe talán 2x eszek ilyet) de ezekre a kajakra nem lehet úgy tekinteni, mint teljes értékű táplálékokra, mivel nem sok bennük a tápanyag. Ugyanúgy az üdítők 100 x inkább tiszta víz, mint 1x cukros lötty. Hát ez lett volna az elmélkedésem erről az alapvetően egyszerű, de még is nagyon komplikált témáról.           

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr245633739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása