edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2016. március 11. 09:19 - ERYCK

CalisthenoGymStyle

cgs.jpg
Intró
Kevert stílusban edzettem, volt, hogy már ezzel próbálkoztam anno, nem sült el valami jól.
De azt gondolom, ez most más lesz.

Aki  ”törzsolvasónak” számít,az nagy valószínűséggel tudja, hogy  ez az egész ”edzésmegszállottságom” a  gyúrással kezdődött. Abszolút beleszerettem abba az érzésbe, hogy vasakat emelgetek, hogy izmosodok, hogy növök.

Ha anno nem jön közbe az a bizonyos vállsérülés, akkor szinte biztos, hogy maradtam volna ”gyúrós” mert imádtam azt, amikor abszolúte állat módon edzettem... olyankor nem számított semmi.

Aztán rátaláltam a Calisthenics-re és mivel ez az edzésmódszer nagyon nagyban hozzájárult ahhoz, hogy egy kicsit mobilisabbá váljak - ami azért egy mozgéssérült ember számára nem egy elhanyagolandó szempont ,- természetes, hogy sokkal közelebb áll a szívemhez.

Bár az is igaz, hogy elhittem azt az álláspontot amit a Fegyencedzés c.  önyv hirdet, hogy a súlyzós edzésnek szinte csak negatív hatásai vannak a testre, pl. ízületi szinten és hogy ha saját testes edzést csinálunk, csak akkor lehetünk igazán erősek.

Nagyon-nagyon sokáig ebben hittem. Könnyű volt elhinni, hisz amikor elkezdtem a fegyencedzést, abbamaradt a vállfájdalmam. Talán ez volt az ok, amiért én is hirdetni kezdtem, hogy csak és kizárólag Calisthenics…
Őszinte vagyok, a gyúrósokat lenéztem.

Régebben írtam egy cikket, melyben igencsak lenéző hangsúlyban nyilvánultam meg a gyúrósok felé.
Aztán jött egy komment ami elgondolgottatott.
Ennek köszönhetően nem zárkózom el a súlyzóktól, inkább a dolgok mögé szeretnék látni. És meg szeretném tanulni a súlyzós edzés korrekt végrehajtását. Elvégre nem a súlyzó tehet arról, ha az ember lesérül, hanem az ember tudatlansága.

Miért írtam, hogy tudatlansága?
Mert csak azt éreztem, hogy fáj a vállam, mint később kiderült a vállamnak nem volt baja. A mellizmaim voltak túlságosan befeszülve. Ezt a bizonyos fájdalmat manapság is érzem néha, de most már tudom mit kell csinálnom.

Anno csak elkezdtem, most viszont sokkal tudatosabbnak érzem magam.

Mindkét edzésmódszernek megvannak a maga előnyei, hátrányai.

De ellentétben a könyvvel én azt állítom, hogy egy megfelelő bemelegítés után, kellő odafigyelés mellett a súlyzós edzés is legalább annyira (ha nem jobban) fizikumfejlesztő tud lenni, mint a saját testsúlyos edzés.

Viszont ami tény, hogy a saját testsúllyal végzett edzés sokkal természetesebb megterhelést jelent a szervezet számára.

A könyv elolvasása után az embernek lehet egy olyan „Ha saját súllyal edzek, nem lehet semmi bajom” érzése.

Pedig dehogynem. Épp úgy jelentkezhet a ízületi fájdalom, főleg ha nem jó  a bemelegítés vagy edzés után a nyújtás.

Március 6-án  vasárnap volt egy edzésem, kb 2 hét után.

Calisthenics-
Guggolás-  2x6 ism
Ausztráliai Húzódzkodás -  6 ism
Rendes Húzódzkodás- 6 ism
Lábemelés-  6ism

Gymstyle-
FloorPress-2 kg
FloorPress-4 kg
Modifed Skull Crussher-10 kg
Biceps Curls- 10 kg

Remegtek a kezek, remegett minden, de megcsináltam és ez a lényeg.
Nagyon sok mindenben javulni kell. De amikor lehetőségem nyílik majd rá,
csinálni fogom és nem hátrálok meg.

Ezt a cikket úgy vezettem fel, mint edzésbeszámoló, ehhez képest a végén kapott helyet.
És még valami, ez nem ”a fegyenc könyv lehúzása” cikk volt.

Csak azt akartam mondani, hogy ez a két módszer nem zárja ki egymást, oda kell figyelni.
Ennyi az egész.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr78464638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása