edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2014. június 12. 10:47 - ERYCK

A hihetetlen fordulat

hm.jpg

Mostanság nagyon furcsa dolgok történnek velem. Lassan de biztosan javulok. Illetve nem is olyan lassan.Na most akkor ez hogy van? E cikkből kiderül. A találkozó utáni héten jött hozzám egy masszőr. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, kételkedtem. De valahogy úgy alakult hogy jobb lett, mi több javul. Na de mi is javul. Enyhül a ropogás enyhül a fájdalom. És talán ami a lefontosabb, nem a vállammal van vagyis már talán írhatom úgyis hogy volta probléma. Hanem azzal, hogy túlságosan is meg voltak rövidülve az izmok, főleg a mellkasi izomzat.Az húzta a vállakat. Bevallom furcsa ilyet írni de hát ez volt. Szakember csak jobban tudja.Ám ez a izom-rövidülés nem csak a mellkason van/volt, hanem az egész testemen így hát nyújtani, és masszírozni kellet. S ha még ez nem lett volna elég a csigolyákkal is gond volt.Szerencsére Pista csont-kovács masszőr és edző egy személyben.Helyretette a felső csigolyákat , masszírozott, nyújtott. Most már ok, de nem volt mindig így. Az első héten bevallom férfiasan még sírtam is. Mert egyáltalán nem volt kellemes....Pista egy egészen érdekes masszázs tehnikát alkalmazott "Reflexmasszázs".Direkt a fájdalmas pontok nyomogatása. Szó szerint a legfájdalmasabb pontokra irányulóan.Volt mit csinálnom hogy kibírjam pedig nem vagyok egy puding. Ez a masszírozás azonban bevált sokkal lazább izomzattal rendelkezem azóta. Most már rajtam múlik már nincs masszírozás. Van viszont torna napi szinten olyan másfél óra. Ezek a gyakorlatok inkább a nyújtásról szólnak. Bár ha jobban belegondolok van minden nyújtás feszítés, koordinációs mozdulatok.Pista azt mondta:„ Minden edzésforma jó, ha helyesen csinálod. figyelj oda a testtartásodra ”Megkért arra hogy mutassam meg mit, és hogyan csinálok. Szinte minden gyakorlatban talált valami kivetni valót. Leggyakrabban azt hogy úgymond nincsenek "szintbe" a vállak azaz hogy az egyik vállam feljebb van mit a másik-ezáltal ferdül a gerinc, ergo nem jól csinálom. Picit az edzésekről. Ahogy korábban is elhangzott csinálhatok tulajdonképpen bármit csak csináljam lassan és ami még ennél is fontosabb helyesen A Calisthenics edzések mehetnek, a koordinációs gyakorlatokkal egyetemben. Mi több a súlyzós edzések is zöld utat kaptak. Mondván hogy a súlyokkal lokálisan erősítem az izmokat pl bicepsz. Lényeg a nagyon-nagyon lassú kotrolált mozdulatokon van. Max 5 kg, szóval igazán nem sok...de ami igazából meglepett az –az, hogy kis súly ide-kis súly oda "Bedurrantam" Ennek nagyon örülök...mert izmosodnom és erősödnöm kell.Mióta többet edzek többet is eszek,dupla vacsiaim vannak .20-22 óra között van aa második vacsi. Műszli joghurt valami gyümi,vagy csak egy pohár tej.ezt így váltogatom. Kanyarodjunk vissza az edzésekhez, mert az edzés hosszára és minőségére kihat egy nagyon fontos faktor amit sajnos nem szabályozhatunk.Ez a hőség. Mivell tegnap és tegnapelőtt 34-35 °C volt, bölcsebbnek láttam nem edzeni. Helyette inni kell s nem keveset, de írhatnám úgy is hogy sokat. Sima vizet, az a tuti nem az édesített üdítő álnéven futó lónyálakat. És mos egyáltalán nem a diéta miatt hanem mert az édes íztől csak még szomjasabb az ember. Újra visszatérnék az edzésekre. Ugyebár az hogy a meleg miatt jelenleg nem edzek kondicionális problémákat okozhat. De a nagy különbség az-az, hogy míg korábban paráztam az ilyen comeback-októl, mondván : „ Már megint elbuktál, most sem tudtad végigcsinálni ”( ez a mondat eléggé el tudta venni a kedvemet az újrakezdéstől). Most ez annyiban változott hogy bízok magamban hogy vissza tudok rázódni az edzésekbe. Tudom mit és hogy kell csinálnom. Ez az úgynevezett "Kényszerű kihagyás" tényleg csak a hőség miatt van, amint picit hűvösebb lesz, csapatni fogom. Minden mozgásforma jó ha lassan csinálod, súlyokkal, súlyok nélkül, a lényeg a mozgás. Én üzemmódot váltottam: Hybrid Mode –On. 60% Calisthenics 40% Gym Styllo. Fogod e nézni a foci vbt? Kérdezheti a tisztelt olvasóim egy része. A válasz: Hát persze! Camon England! Viva España! De ez nem fog hátráltatni az edzésekben, mivel a főbb meccsek este kerülnek megrendezésre. A foci 3 legerősebb vonz ereje England, España, na meg a szurkoló csajok.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr336296168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Tomasu 2014.06.18. 16:34:39

Remélem rólad is láthatunk hamarosan egy ilyen videót. :)

www.youtube.com/watch?v=0c-DlvZQhyw

ERYCK 2014.06.27. 11:29:20

@Tomasu: Hát ettől még elég messze vagyok...de nem beláthatatlan távolságban.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő