edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő

2013. október 02. 15:39 - ERYCK

Az újrakezdés

Mint az előző cikkből kiderült nagyon nehéz időszakban voltam tele sérülésekkel… a váll fájdalmam nagyon elkeserített. Azt, hogy sok egészségügyi gondokon túl is folytattam az edzéseket egy könyvnek köszönhetem, amit egy ismerősöm adott kölcsön. Ez a könyv a Fegyencedzés. Aki ismer, az tudja, hogy én nem vagyok egy könyvmoly, nem szeretek olvasgatni. Nem tudom miért, de ez van. azonban jól döntöttem mikor lapozgatni kezdtem ezt a könyvet, hiszen mint később kiderült ez a könyv a sajáttestsúlyos edzésrendszerrel foglalkozik. A CALISTHENICS- el és nagy igazságokat tár fel, hogy csak egyet említsek: az hogy milyen erős valaki az nem az izomtömeg nagyságán múlik, hanem azon menyire erős az idegrendszere es hogy milyen állapotban vannak az ízületei. Most akkor, hogy is van? Meg milyen idegrendszerről írok, nos, ahhoz hogy valaki igazán erős legyen alapvető gyakorlatokat kell végezni, mint például: Fekvőtámasz, Húzódzkodás, Híd, Lábemelés, Guggolás, Kézenállásban fekvőtámasz
Ez a 6 gyakorlat valójában a Calisthenics edzésrendszer. A kezdők biztos azt mondják „Óóó hát ki nem tud fekvőzni meg guggolni, inkább Lemegyek gűrni mert az sokkal látványosabb ” Az igaz hogy par hónap alatt Izompuffancs leszel meg ”egészséges” de vajon az ízületeid is megbízhatók lesznek? Tedd fel magadnak ezt a kérdést. Netán már a súlynyomásnál fájdalmaid vannak? Annyit jelent, hogy túlságosan koptak az ízületeid. Ilyenkor érdemes lenne váltani az alapgyakorlatokra. Miért is? Ugyanis azzal hol elkezded használni a saját tested súlyát, elkezdődik egyfajta gyógyulási folyamat. Szép lassan felerősödik a tested… amit majd úgy észlelsz, hogy enyhülni fognak a fájdalmad (tapasztalat) Őszintén mondva a könyv egy jó kiinduló pont volt. Nem állítom, hogy szentírásként kell kezelni, én sem olvastam végig. Nem érzem szükségesnek, mert megtanultam ”hallgatni” a testem. Ez alatt azt értem h nem ragaszkodom semmilyen szabályhoz, mint például hány ismétlést csináljak, vagy hogy hogyan rakjam össze az edzésemet. Szeretek improvizálni, mindig variálok hogy ne legyen unalmas . A legutolsó edzésemen például Swiss Ball – on próbáltam a kézén tartást, jó gyakorlat főleg az egyensúlyra. Bár ez már elég régen volt, régen edzettem már komolyabban, valahogy kiestem a edzésritmusomból…van ez így én is emberből vagyok. Szépen lassan vissza kell szoktatnom magam. Az ilyen szituációkból derül ki igazán, hogy akarod e .Ha igen akkor a rosszkedv a fáradtság nem uralkodik el rajtad és nem tart olyan sokáig. Én ”edzegetek” akkor is mikor nem megy. Ezért fogok hamarabb visszatérni a ”normál kerékvágásba”Az igaz hogy még előfordul, hogy azt mondom: ”Ahh most nincs kedvem majd holnap” De ismerem magam es tudom, hogy ez változni fog erre ”Nem vagyok puding, csinálnom kell és kész” Amint ez bekövetkezik OKK lesz minden, lehet, hogy pont az miatt hogy most ezeket a mondatokat írom. Kéménynek kell lennem. Az én példámon szeretném bemutatni azt, hogy nincs lehetetlen. Biztos vagyok benne, hogy másnak még nagyobb szüksége van Motiválásra. El is érkeztem a blog alapgondolatához, vagy ha úgy tetszik a főcéljához. Ez a MOTIVÁCIÓ. Ha például nálad, aki most ezeket a sorokat olvasod, sikerül azt elérnem, hogy a blog olvasása után edzel egy picit, már eléretem a célom. Azért azt is szeretném tisztázni, hogy azért az se halálos bűn, ha valaki súlyokkal edz. Minden ember más. Mindenkinek más jön be. De a tények azok tények a Calisthenics sokkal eredményesebb. Végül engedjétek meg, hogy eláruljak egy titkot, amit akik már a könyvet olvasták tudnak. A Spártaiak is a Calisthenics –et használtak így érték el fizikai teljesítményük csúcsát, ami ugyebár fekvőtámaszon húzódzkodáson és a guggoláson és az e féle alapgyakorlatokon alapszik. Ha nekem nem hiszel rendben de akkor érdemes lenne elgondolkodnod azon hogy Leonidas es a brigádja jártak e a kondiba pogácsákat emelgetni,és vajon használtak e Creatine-t vagy Whey- t? NEM! Csak a saját testsúlyukkal edzettek, emiatt lettek a világ legerősebb emberei. Manapság a különleges alakulatok kiképzése is Calishenics- en alapul. Gyorsan teszem hozzá hogy nem véletlenül. Az eredmények magukért beszélnek. Próbáld ki a Calisthenics- et döntsd el te, hogy neked melyik az ideális testmozgási forma…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ef-workout.blog.hu/api/trackback/id/tr255547745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
edzés,calisthenics,mozgás,motiváció,akaraterő
süti beállítások módosítása